miercuri, 24 iunie 2015

De Rusalii în Delta Dunării

28 Mai - 2 Iunie

Delta Dunării
Plecăm joi seara (28.05.2015) la ora 22:21 din Gara de Nord cu trenul IR 1696 la București (sosire, vineri, ora 7:30). Vom dormi în cușetă.
Continuăm apoi drumul cu trenul până la Constanța unde vom ajunge la ora 11,48 și unde vom face și o mică pauză. De aici vom fi preluați de un autocar (sau microbuz) și vom merge la Murighiol pe Brațul Sf. Gheorghe. Vom fi așteptați de un catamaran și/sau alte ambarcațiuni ce ne vor purta spre inima deltei, Rezervația Biosferei Delta Dunării.
Vom intra, la apus, pe traseul : Canalul Uzlina – Lacul Uzlina- Lacul Isac – Canalul Litcov – Canalul Lung- Brațul Sulina, până la Crișan, unde ne vom caza în urmatoarele 3 nopți.
 De vineri seara până luni dimineața ne vom petrece timpul în delta.
 Pensiunea are piscina și două pontoane. Se poate face plajă, baie și se poate pescui. Se poate vizita și satul Crișan, o localitate locuită tot timpul anului, întinsa dealungul canalului Sulina. Există și mici magazine la care se pot face cumpărături.
Opțional se pot face excursii de o zi în: Rezervația Letea (ghid,transfer pe apa si cu jeep-ul, 100 lei/pers-taxa de intrare în rezervație 20 lei/pers, inclusă) , la Sulina (transfer pe apa, 100 lei/pers) sau pe canale la pescuit (20-30 lei/ pers, funcție de numărul persoanelor și distanța). Regimul de masă este demipensiune (se începe vineri seara cu cina și se încheie luni dimineața cu micul dejun).  Vom mânca preparatele locale de…pește. Luni, de data asta dimineața vom revedea traseul pe care am intrat în Delta, în sens invers spre Murighiol, de unde începe drumul nostru spre casă. Vom ajunge în Timișoara, dupa o ultimă noapte la cușetă, cu trenul IR 1695 la ora 6,59 (marti 02.06.2015).
Costul excursiei:1290 lei/pers (până în 27.04.15) 1420 lei/ pers ( după 27.04.15 ).
 Plata se face la Agenția Ultramarin, str. Păulescu nr.2 până în data de 15.05.15 ora 17,00.
Excursia are loc pentru un număr de minim 15 persoane.

Servicii asigurate:
- transport cu trenul ( la cușetă cl. 2-a,6 persoane, până și de la București) Timișoara-Constanța, dus-întors;
- transport cu autocarul sau microbuzul Constanța-Murighiol  tur-retur;
- transport pe apă Murighiol –Rezervația Biosferei Delta Dunării tur-retur;
-3 cazări în camere duble (partaj) cu demipensiune în Deltă;
-ghid pe toată durata excursiei.

Impresii din această frumoasă ...aventură!

,,Direct... în Deltă
Iute peste țară, ajungem degrabă de la Timișoara la Murighiol, apoi cu șalupa lui Ciuvică într-o oră suntem în inima Deltei, la Crișan. Karma ne așteaptă primitoare. Degrabă despovărați și cazați suntem așezați la masă, de un... Arșinel. Țuica de bun venit, ne dezleagă limbile și ne deschide apetitul. Fie și pește. Ochii noștrii se fac cât cepele la sosirea platourilor. Trei zile de pește urmat de fiecare dată de un vin alb din struguri “de nisip”. De fiecare dată alte rețete, cu tot cu detalii . Dacă Maria, mi-ar fi dat atâta pește, cât sunt eu de ...nepretențios, tot aș fi zis ceva. Acuma însă, scriu și ...salivez. Sute și sute de ani, de prins și gătit pește, meserie curată si ăsta-i rezultatul.
Gazda noastră, simpaticul Arșinel, prieten cu Miloșevici al Sârbilor, cu Vântu-Dormi Liniștit (vecinul de peste canal), cu Stela-Catena și cu alte...constelații, este tot ce ai nevoie într-o vacanță. Ciuvică, angajatul lui de pe șalupă, ne stă la dispoziție. Știti că-n Deltă nu prea ai nevoie de picioare? Zbori peste apă și vezi. Și vezi și nu te mai saturi. Și auzi... auzi Dunărea Veche, Uzlina, Caraorman, Letea cu caii sălbatici, Mila 23....Și mai auzi, ca poți dormi-n lijanca (colibele pescarilor de peste vară) sau cum șalupa trece printr-o japsa (mic ochi de apă-cam cat jumate din Surduc). Ciuvică ne povestește cum pescuiesc iarna cu plasele pe sub gheața groasa, cum trag barca peste banchize și se urcă-n ea cand ajung la apa, cum iese peștele din apă la -15 grade, gata congelat...Dar noi n-avem parte de asta.
Vara-i altceva. O baie-n apa limpede și liniștită, iar de vrei să pescuiești, ai toate șansele să ți se ureze: „Să ți-o tragă la fund!” (pluta)."

Text: Doru Suba

,, Delta Dunării...
 Aștept de mult timp această ...AVENTURĂ!
Ajungem în gară la ora stabilită unde suntem întâmpinați de Maria  cu trandafiri!!!....era pentru prima dată în viață când primeam flori la plecare și nu la întoarcere.
Drumul până la București a părut ,,scurt'' reușind să dormim iar până la Constanța a mai fost doar ,,un pas''.
De acolo până la Murighiol am mers cu un microbuz , apoi pe apă am fost transportați de....,, oare ce-o fi?'', bărci legate? sau ...ce? Era un catamaran, o ambarcațiune drăguță pe care o chema ,,Karma" și care avea să ne transporte în siguranță pe noi, grupul ,,celor 12 nebuni''.....( sper să nu se supere nimeni)  care erau nerăbdători să vadă Delta.
 În sfârșit ajungem în localitatea Crișan la Pensiunea Karma unde suntem primiți cu bucurie și ospitalitate de ,,Arșinel"  alias Gabriel Cojocaru, gazda noastră.
După o cină delicioasă cu pește am facut o plimbare de aproximativ14 km pe faleza Dunării!
   Primul obiectiv era rezervația de la Letea unde după catamaran am mers cu ,,Safari''. Aici am văzut caii sălbatici care erau destul de blânzi pentru a ne lăsa să ne apropiem de ei  să îi fotografiem. De aici am mers la dunele de nisip unde am întâlnit un grup de cincizeci de persoane venite din Buzău pentru aventura vieții, Delta Dunării!. Am văzut multe lucruri frumoase și spectaculoase în Pădurea Letea!!!
La întoarcere am fost așteptați cu masa care era din....pește!!!, apoi după o plimbare pe faleza am adormit cu gîndul la următoarea zi.
A urmat o zi splendidă în rezervația de floră și faună a deltei!
Nuferi albi și galbeni au apărut timid  pe luciul apei care avea nuanțe de verde din cauza vegetației, dar prin care am putut zării și mulți pești, apoi au apărut pelicanii, cormoranii, rațe sălbatice......iar la întoarcere cei mai îndrăzneți au făcut o baie în Dunăre!
Dimineața următoare, după micul dejun ne-am luat, cu regret, rămas bun de la gazda noastră, urma să ne întoarcem acasă, dar fiecare avea dorința de a revenii în acest loc mirific!
Drumul de întoarcere a fost prin Tulcea via Constanța, unde ne-am plimbat, am... dansat și ne-am fotografiat pe faleza Mării Negre, în zona Cazinoului!"

Text: Hegyi Elena Liubița

DELTA DUNĂRII este greu de descris în cuvinte!
         DELTA DUNĂRII trebuie văzută, ...simțită ... ,,gustată" ...trăită!
         DELTA DUNĂRII este o minune care îți ramâne  în suflet, pe retină și în ...INIMĂ.

Dacă cuvintele nu pot descrie  prea bine aventura noastră în Deltă, vă prezentăm (mai jos) și câteva poze.